vrijdag 11 juli 2008

11 juli 2008

11 juli viering 2008

Traditioneel vierden wij 11 juli met een hulde aan Dr. Geert De Rijcker en aan Fons Dhollander. Nadien was er een feestrede door Francis Van Den Eynde.

Na afloop werd een houtsnede van de hand van Wim De Cock en onderstaand gedicht overhandigd aan gastspreker Francis Van Den Eynde.

OM ’T ZWARTE BROOD

Om ’t zwarte brood

dat ik als knaap moest kauwen,

het zwart verdriet dat,

aan mijn tanden kleeft

en om de zwarte sneeuw,

die ik verplicht werd te aanschouwen

en om de zwarte dagen

die ik heb beleefd

en omdat “zwart”,

die scheldnaam was,

waarvan ik heb gehou’en,

als eremerk,

zolang ik heb geleefd,

Daarom vraag ik de vrienden,

de getrouwen :

“Legt op mijn kist,

vóór gij de laatste zegen geeft,

de zwarte leeuw op ’t gele veld,

de leeuw met zwarte klauwen.”

Simon Schamp, mei 2008ei 20

Geen opmerkingen: